مقدمه


با سلام خدمت شما همراهان همیشگی تیم وکلای کارپردازان،در این مقاله به زبانی ساده موضوعاتی را جهت  روشن شدن ذهن شما عزیزان ذکر میکنیم، با ما همراه باشید.  

 همانطور که اطلاع دارید امروزه واژه حقوق استعمالات وکاربردهای متفاوتی دارد اگرچه این کاربردها بی ارتباط با یکدیگرنیستند ولی از برخی جهات باهم فرق دارند ، به عبارتی دیگر حقوق از مجموعه قواعد و مقررات الزامی که بر روابط اعضای جامعه دریک زمان معین حاکم است که این افراد وظیفه دارند ازاین قانون پیروی کنند،یکی دیگراز معناهای حقوق درباره علم حقوق به کار میرود که مقصود از آن دانش حقوق میباشد که دربرابرسایر علم ها به کار میرود. دعاوی حقوقی از تنوع بسیاربالایی برخوردارند ولی در عین حال مشکلات حقوقی به طور کلی قابل پیشگیری می باشند،به عنوان مثال اگر شما قصد خرید یا فروش ملکی را دارید و بخواهید بدون مشورت با وکیل و با اعتماد به قراردادهای پرایراد بنگاه های املاک قرارداد را امضاءکنید و درصورتی که طرف معامله انسان شریفی نباشد و یا به هر دلیلی مشکلات شخصی با شما درگیرشود و نتواند ازعهده انجام تعهدات لازم نسبت به شما برآید،شما بی دلیل متضررخواهید شد وبا مشکلات زیادی مواجه خواهید شد  ، دعاوی حقوقی که وقوع تعداد بسیاری از آنها به علت عدم آگاهی و توجه خود شخص رخ میدهد و دربیشتر موارد نیز به زیان وی پایان می یابد درنتیجه بی شک پیشگیری بهتر از درمان می باشد. 

درصورتی که استفاده از یک وکیل باتجربه واستفاده از دانش و تجربه ی وی میتواند از بسیاری صدمات مالی و روانی پیشگیری کند امروزه قسمت بزرگی از دعاوی که در جامعه مطرح است درزمینه ی حقوقی می باشد.  

تیم وکلای کارپردازان این امکان را به شما هموطنان عزیز میدهد تا بطور جامع وکامل با فراگیری مطالب به شما درتمامی حوزه های حقوقی مشاوره ای قوی و با نتیجه دهد تا بدین سان مخاطب نیمی از راه موفقیت در پرونده را طی کند.


وکیل  خوب  برای دعاوی حقوقی 


عموم اختلافات موجود درجامعه حقوقی هستند بدین معنا که دردادگاه ها وشوراهای حل اختلاف قابل رسیدگی وحل و فصل میباشند در این گونه دعاوی عمومأ تعهدی مشاهده نمیشود. اصولا دعوای حقوقی بسیار تخصصی و حرفه‌ای ای بوده و دقت نظر و تجربه ی زیادی را می طلبد و  نباید این دعاوی را ساده انگاشت و  بطور غیر حرفه ای با آن روبرو شد ،چه درمقام طرح دعوی و چه درمقام دفاع . بنابراین چگونگی مطرح شدن دادخواست وایرادات شکلی و ضمائم و هزینه های آن و همینطور چگونگی طرح دفاع ماهیتی نیاز به دانش حقوقی آیین دادرسی مدنی و فنون لایحه نویسی و تبادل لوایح دارد. 

تیم وکلای کارپردازان قریب به ۲۰ سال سابقه با تخصص فوق حرفه ای در تمامی زمینه های دعاوی حقوقی،کیفری ،ارثی، قراردادی و.... این امکان را به شما عزیزان می دهد که با ذهنی آرام وخاطری آسوده در هرکجای ایران هستید فقط کافیست با یک تماس مشاوره بگیرید تا علاوه برمشاوره، با  بررسی دعاوی شما،بهترین و کوتاه ترین مسیر را برای رسیدن به حق و حقوق قانونی خود پیدا کنید.  


 📞 22383605_021


 📞  3797186_ 0919


درامورکیفری طرح دعوا به تنظیم شکواییه نیازمند است ودر دعاوی حقوقی نیازمند به تنظیم دادخواست می باشد.

دراموروشکایات کیفری پرونده دردومرجع مورد بررسی قرار میگیرد یک مرجع تعقیب وتحقیق که دادسرا است ومرجع دیگری که مرجع رسیدگی وصدور رأی می باشد به نام دادگاه کیفری،ولی دردعاوی حقوقی به صورت مستقیم دردادگاه وتوسط قاضی رسیدگی می شود. دردعاوی حقوقی به طرفین خواهان وخوانده گفته می شود اما درشکایت کیفری به طرفین شاکی ومشتکی عنه میگوییم.


دردعاوی حقوقی ویژگی بارز این می باشد که تنها فرد ذی نفع و دارای سمت قادر است دعوا راشروع کند ولی در بحث کیفری حتما نیازی به وجود شاکی نیست و درمواردی که به جامعه وحیثیت عمومی لطمه وارد شود نماینده جامعه به نام مدعی العموم و یا دادستان قادر خواهد بود که تعقیب وشکایت را شروع کند.  

مهمترین تفاوت بین وکیل حقوقی و وکیل کیفری : حوزه فعالیت آنها  یکی است  وکیل حقوقی درحوزه امور حقوقی فعالیت دارد درحالی که وکیل کیفری در حوزه امور کیفری فعالیت دارد ،وکیل کیفری معمولا در پرونده هایی که جنبه کیفری  وجر م ومجازات دارند ،مانند قتل ،جعل  واستفاده از اسنادمجعول  ،سرقت ،کلاهبرداری، آدم ربایی،ضرب وجرح،دیه فعالیت دارد ودر دادگاه کیفری حاضر میشود، ولی وکیل  حقوقی معولا در پرونده هایی که جنبه ی حقوقی دارند ،مانند دعاوی خانواده ،دعاوی ملکی ،دعاوی تجاری،طلاق ،حضانت فرزندان فعالیت دارد. وکیل حقوقی باید با قوانین حقوقی آشنایی کامل داشته باشد و از مهارت های ارتباطی قوی وفن بیان قدرتمند ،کل مسئله، مذاکره محکمه پسند برخوردار باشد.  


ویژگی های وکیل حقوقی خوب چیست؟


 وکیل حقوقی فردی است که  درطرح ،دفاع و اثبات دعاوی حقوقی فعالیت میکند و در دادگاه حقوقی حضور پیدا میکند نحوه ی دفاع در دادگاه حقوقی نه تنها برای افراد موثر است بلکه تاثیر مهمی در افرادی دارد که نقش وکیل را در پرونده ایجاد میکنند .افراد وکیل نسبت به موکل خود به اموری که قاطع دعوا است پذیرفته نمیشود و این که اقرار دردادگاه مطرح شود یا در غیر دادگاه ،تاثیری در این موضوع ندارد . وکیل حقوقی خوب به مرجع قضایی احترام میگذارد به موکلش هم احترام میگذارد وی درطول دوران فعالیتش وجدان کاری اش را به تهدید و تطمیع فرو نمبگذارد زبراوکیلی است که مدافع حقوق حق مردم است و از حق مظلوم در برابر ظالم دفاع میکند و درپی افزودن به تعداد موکلین خود نیست بلکه کیفیت پرونده ها برایش مهم است زیرا وکلای خوب و معتبر پیوسته درجانب حقیقت می ایستند ازجمله ویژگی های وکیل حقوقی خوب این  است  که اطلاعاتش بروز باشد و بینش خود را بسط دهد وکیل حقوقی خوب به قانون و مواد قانونی و آیین‌ نامه ها و مقررات و ضوابط حقوقی اشراف جامع دارد و با مبادی حقوقی و قضایی آشنایی کامل دارد وکیلی که به عنوان یک وکیل حقوقی خوب و  معتبر شناخته شود باید در مواجه با پروندههای قضایی ارجاعی سبک دفاعی خاصی را اعمال کند چنین وکلایی درهرپرونده حقوقی و قضایی راهبرد دفاع مناسبی را بر اساس بینش و بصیرت و مهارت های حرفه ای خود برمی گزینند و به مرحله اجرا در می گذارند وکیل حقوقی حرفه ای درهرشرایطی پشتیبان و حامی موکلانش  می باشد و درشرایط سخت و دشوار و پرخطر موکلانش را تنها نمیگذارد ،وکیل حقوقی کارکشته خوب و حرفه ای باید بتواند اعتماد موکلش را به خود جلب نماید به طوری که موکلش درپناه وی در پرونده قضایی اش احساس  امنیت و آرامش نماید و اطمینان حاصل کند که می تواند روی حمایت وکیلش  در پرونده و تحت هرشرایطی حساب باز کند. 

وظایف اصلی وکیل حقوقی عبارتند از: مشاوره حقوقی آنلاین به موکلان درمورد مسائل حقوقی ،پیگیری امور حقوقی موکلان در مراجع قضایی،تنظیم قراردادها و اسناد حقوقی ،ارائه خدمات حقوقی به شرکت ها وسازمان ها. 


چرا یک فرد باید برای امور حقوقی خود به یک وکیل حقوقی خوب مراجعه کند؟


 همانطور که می دانیم وکالت شغل سادهای نیست و موقعیت در آن نیارمند تلاش بسیار و صرف زمان کافی برای مطالعه و پژوهش ،اطلاعات بروز و البته دارا بودن ویژگی های شخصیتی خاص می باشد  و  به یقین میتوان گفت کار پیچیده و طاقت فرسایی است که هر کسی از عهده انجام  آنبرنمی آید . مهارت صحبت کردن شفاف و تاثیر گذار یکی از توانمندیهایی است که وکلا باید آن را به خوبی درخود پرورش دهند همچنین از آن جا که پیش از حضور در دادگاه باید مستندات و شواهد جمع آوری شده  جهت دفاع ازحقوق موکلین مکتوب شده و به قاضی پرونده ارائه شود وکیل باید مهارت های  نوشتاری و قوی و محکمه پسند داشته باشد . یک وکیل حقوقی موفق علاوه بر مهارت در دفاع از موکل پرونده، باید مهارت های رهبری و مدیریتی بالایی نیز داشته باشد تا بتواند افراد دخیل در پرونده را به خوبی هدایت و رهبری کند . دغدغه وکیل حقوقی خبره باید کسب رضایت موکل و تلاش برای گرفتن حق قانونی وی باشد  حتی اگر درمسیر گرفتن این حقوق لازم باشد برخلاف نظرات و تمایلات شخصی خود عمل کند .


یک وکیل حقوقی زبده و کاربلد بابد با استفاده از اطلاعات بسیار زیاد به جمع بندی و نتیجه گیری برسد ،پیش بینی رویدادها و وقایع احتمالی وکیل جنبه های مثبت و منفی پرونده باید به گونه ای انجام شود موضوعی  است  که می تواند در پیشرفت وی تأثیر گذار باشد همچنین مهارت نطق بیان ،معرفی پرونده  ودفاع از موکل در حضور دادگاه یکی از بارزترین وظایف وی بشمار میرود و طرز رفتار ی ک وکیل حقوقی هنگام سخنرانی در حضور  دادگاه ،میتواند تاثیر عمیقی روی قاضی پرونده و سایر افراد حاضر در دادگاه باشد.  

چگونه کار خود را به یک وکیل حقوقی خوب  بسپاریم؟


همانطور که می دانیم وکیل آنلاین نقش بسزایی در رفع مسائل و مشکلات اشخاص دارد و میتواند بطور کامل مسیر پرونده را تغییر دهد پس با توجه به این امر بسیار مهم برای اینکه با خیال راحت پرونده ی خود را به یک وکیل حقوقی خوب بسپارید تا علاوه برموفقیت در روند پرونده خاطری آسوده داشته باشید به چند نکته مهم اشاره میکنیم: یک وکیل حقوقی خوب معتبر قلمی سنگین وکلامی  تاثیر گذار دارد، وی از دانش و تجربه ی بسیار بالایی برخوردار است و خود را دربرابر موکلش متعهد میداند و نیز در برابر هنجارهای اخلاقی و مبانی قدسی و موازین معنوی،مسئول میداند، فردی که درجست وجوی  یک وکیل حقوقی خوب باشد باید بداند وجدان کاری وشرافت یک وکیل برای وی بسیار حائز اهمیت می باشد  و احساس  مسئولیت و  پاسخ گو بودن خویش  را در برابر همه طرف های ذی ربط و ذی نفع به منظور میرساند و دل در گرو سلامت کاری اش نهاده و شخصیت حرفه ای اش را در معرفی نظارت وجدان کاری اش قرار میدهد .وی جایگاه و ارجمندی خود را در فرآیندی سراسر تلاش و اهتمام وافر کسب نموده است و حقیقت را فدای مصلحت نمیکند 


امکان برقراری ارتباط با یک وکیل حقوقی پایه یک دادگستری والبته با تجربه وکار بلد،راه های بسیار سریع تر و آسان را برای موفقیت در یک پرونده را به روی اشخاص باز خواهد نمود  از طرفی دیگر اطلاعات در مورد قوانین درست در مسئله حقوقی مهم ترین قدم برای موفقیت در این امر بوده ویقینا نیاز به مشاوره حقوقی آنلاین یا حضوری خواهد داشت ،بهترین زمان برای دریافت مشاوره حقوقی قبل از اقدام به مسئله میباشد زیرا بدون تردید پا نهادن نیازمند به یک وکیل زبده و با تجربه داشته تاشخص را در مسیر درست قرارداده تا علاوه بر راهنمایی فرد از اتلاف زمان جلوگیری به عمل آورد زیرا مشورتی که یک وکیل حقوقی بشما میدهد براحتی میتواند ازبروز بسیاری از مشکلات احتمالی جلوگیری کند  وهمچنین انجام مراحل  کاری وحضور در دادگاه و سایر مکان های  مورد نیاز مانع از تلف شدن وقت موکل خود میشود وکیل حقوقی با بهره گیری از دانش وتجربه ی خود زمان طولانی رسیدگی به مسائل حقوقی را کاهش داده و  سعی در نتیجه گیری اثر بخش مسائل می نماید مراجعه به یک وکیل حقوقی کار بلد برای مسائل حقوقی بسیار ضروری می باشد چرا که اگر اشخاص بدون مشورت  با یکمتخصص حقوقی اقدام بهش شکایت و طرح دعوا نمایند بی شک زمان زیادی  در فرآیند پرونده از متخصصان قضایی و دادگاه اتلاف شده واین موضوع یقینا به طول می انجامد.  


حق الوکاله وکیل حقوقی چگونه محاسبه میشود؟


  یکی از موارد مهم  درخصوص پرونده  های حقوقی هزینه ی وکیل است برای تسریع روند دادرسی و رسیدن به نتیجه ی مطلوب در پرونده های حقوقی ، بهتر است به یک وکیل  حقوقی کار کشته و باتجربه مراجعه شود، البته میزان هزینه به پیچیدگی پرونده تحت وکالت وابستگی زیادی دارد مثلا دربرخی پرونده ها چندین موضوع با هم عجین شده اند که هرکدام قوانین مخصوص بخود را میطلبند کانون وکلا هرساله برای دعاوی مختلف تعرفه قانونی را بعنوان دست مزد وکلا مشخص می نماید وکلا موظفند دست مزد خود را مطابق با این تعرفه ها دریافت نمایند .  حق الوکاله یعنی پولی که وکیل بابت انجام کار و دفاع از حقوق موکل  خود دریافت میکند با توجه به این که وکالت شغلی آزادمحسوب  میشود بنابراین وکیل هیچ گونه محدودیتی در تعیین حق الزحمه خود ندارد. البته طبق عرف ،حق الوکاله با توافق طرفین یعنی وکیل و موکل انجام میشود و بستگی به میزان زحمت و ساعات کار وکیل  و نوع پرونده دارد با مرور زمان،عرفوکالت موجب ایجاد مدت  رویه  درخصوص تعیین میزان حق الوکاله شده  است و  توازن نسبی بین وکلای مختلف در شهرهای مختلف جهت  تعیین و دریافت حق الوکاله ایجاد شده است. محاسبه حق الوکاله وکیل در درجه اول بصورت توافقی انجام میگیرد حتی در امور قضایی که توسط وکیل دادگستری کار پیش میرود نیز طب ق قانون وکالت ،توافقی که بین وکیل و موکل  انجام می‌گیرد شرط است و اگر توافقی بین وکیل و موکل صورت  نگیرد در صورت اختلاف ،طبق قانون وکالت مطابق با تعرفه وکلا مندرج در قانون مذکور اعمال میشود.درخصوص نحوه دریافت و محاسبه حق الوکاله از موکل بطور معمول و رایج بین وکلا،پس از تعیین میلغ و توافق بر سر مبلغ حق الوکاله ،یک دوم را ابتدای کار و یک دوم دیگر را  پس از صدور رأی قطعی دریافت میکنند، به عبارتی دیگر ۵۰ درصد اول کار و ۵۰ در صد آخر کار پرداخت میشود . حق الوکاله وکیل حقوقی با توجه به ارزش موضوع تعیین میشود ، برای مثال اگر موضوع مالی باشد میزان حق الوکاله وکیل  با توجه به ارزش آن مال تعیین میشود  این در صد همه ساله توسط کانون وکلا و طبق تعرفه مشخص اعلام میگردد و به عوامل مختلفی بستگی دارد  مانند تحصیلات ، تخصص، تجربه ،نوع پرونده .


در بسیاری از موارد دیگر در تعیین حق الوکاله وکیل موثر خواهند بود کلیه موارد به هزینه ی وکیل و توافقات میان آنها بستگی دارد و این هزینه ممکن است قبل از دادگاه ،پس از آن و  یا درجریان دادگاه پرداخت شود .  


 نتیجه گیری


 دعوای حقوقی دعوایی میباشد که از اختلافات اشخاص  در روابط مالی و معاملاتی و  روابط غیر مالی مانند مباحث خانوادگی نشأت می‌گیرد دعاوی حقوقی در دادگاه عمومی حقوقی اقامه خواهد شد و بر خلاف دعوای  کیفری که امکان دارد بدون شاکی مشخص شدن  باشد دادستان به عنوان شاکی میتواند ورود کند حتما و باید شخص ذی نفع و ذی سمت دعوا را مطرح کنند .طرح دعاوی حقوقی با تقدیم دادخواست انجام خواهد گرفت غالب آرای صادر شده  از دادگاه بدون قابل تجدید نظر در دادگاه تجدید نظر استان میباشد. وکلای  دادگستری ومشاوران افرادی هستند که دانش و تخصص کافی را برای گرفتن حقوق قانونی اشخاص دارا میباشند انتخاب یک وکیل بی تجربه میتواند برای یک سازمان یا یک شخص جبران ناپذیر باشد ،قدرت مسئله قوی،قدرت تفکر بسیار بالا ،صبوری  وامانت دار بودن  ودانش حقوقی از جمله موارد مهم یک وکیل حقوقی نمونه است .

شما مخاطبان عزیز اگر با یک مسئله حقوقی مواجه هستید کافیست فقط با یک تماس از تیم بزرگ و فوق حرفه ای ما مشاوره وکمک بگیرید . همچنین جهت اطلاع و استفاده از ویدیوها و پست های کاربردی و آموزشی ما در شبکه های اجتماعی ما عضو شوید. 


ارتباط با ما: 


 22383605_ 021


 09193797186


✅ خدمات تیم وکلای کارپردازان به شرح زیر میباشد: تنظیم دادخواست ، تنظیم شکواییه،تنظیم لایحه ،تنظیم قرارداد،ارزیابی پرونده ، مطالعه پرونده، دوره های آمادگی آزمون وکالت ،قضاوت وسردفتری دانشجویان و فارغ التحصیلان ،تدریس فوق تخصصی ، ماده خوانی ،رأی خوانی ،داوری ،قراردادنویسی کامل و جامع و بسیاری ازموارد دیگر میباشد .

از اینکه تا پایان مقاله با ما بودید سپاسگزاریم .


Powered by Froala Editor

از اینجا دیدگاه تان را به اشتراک بگذارید




دیدگاهتون رو راجع به این مطلب منتشر کنید

جهت شرکت در قرعه کشی لطفا شماره تلفن خود را وارد کنید

نیاز به مشاوره با وکیل زبده دارم

فقط سوال دارم، مشاوره نمیخواهم