مقدمه


وکالت، از شغل های مهمی است که در تمامی جوامع اعم از پیشرفته و یا توسعه نیافته از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار می باشد. شغل وکالت برای اغلب افرادی که می خواهند پا به دانشگاه بگذارند از اهمیت و جذابیت ویژه ای برخوردار می باشد. وکلا نقش مهمی در زندگی امروز بشر، ایفا می کنند، چرا که به زبان ساده می توانند حق را از ناحق تشخیص داده و بسیاری از مشکلات حقوقی و قضایی را برای افراد عادی که با قوانین حقوقی آشنایی ندارند حل کنند.

 در کشور ما یعنی جمهوری اسلامی ایران نیز شغل وکالت از حساسیت ویژه ای برخوردار است چرا که با توجه به قوانین اسلامی و قانون و شرع دین، طبیعتا نیاز به وکلا برای تفسیر و بیان این قوانین به مردم عادی از ضروریات بوده و احساس می گردد.

 ما می خواهیم در این مقاله در مورد وکیل پایه یک دادگستری و مباحث مربوط به آن با شما صحبت کنیم. ما را همراهی بفرمایید.


وکیل پایه یک دادگستری کیست؟


وکیل پایه یک دادگستری فردی است که در مقطع کارشناسی ( لیسانس) یا بالاتر و نیز در رشته ی حقوق و یا مبانی حقوق اسلامی تحصیل کرده باشد. البته تنها تحصیلات کافی نیست و وکیل پایه یک دادگستری، باید در آزمون  وکلای دادگستری پذیرفته شده و 18 ماه دوره ی کار آموزی را به انجام برساند.

البته کار به اینجا ختم نمی شود و برای اینکه شخص بتواند عنوان وکیل پایه یک دادگستری را کسب نماید بایستی در آزمون کتبی و شفاهی اختبار که در دو مرحله ی جدا ازهم انجام می گیرد پذیرفته شود.

 به بیان ساده تر وکیل، فردی است که از طرف موکل خود ماموریت انجام کاری را که دچار مشکلاتی شده ، بپذیرد. البته وکیل باید بر اساس عقدی که به آن عقد وکالت گفته می شود ماموریت به انجام رساندن کارهای موکل خود را به خوبی انجام دهد.


ویژگی های وکیل پایه یک دادگستری


 وکلا و بخصوص وکلای پایه یک دادگستری، لازم است که حائز شرایط خاصی باشند که در اینجا به آن اشاره خواهیم کرد. این شرایط عبارتند از:


-آگاهی و تسلط: وکیل پایه یک باید اطلاعات ومعلومات به روز داشته و در کار خود تسلط و تبحر، داشته باشد. وی همچنین باید از تغییر احتمالی قوانین با خبر باشد و تحلیل علمی درستی به مخاطبان خود ارائه دهد.


-حفاظت از اسرار موکل: 

بدیهی است که یک وکیل خوب پایه یک دادگستری باید امانت دار موکل خود بوده و اسرار و رازهای وی را مکتوم نگاه دارد.


-وکیل پایه یک دادگستری باید به درستی و کاملا شفاف، اطلاعات وتوضیحات قانونی برای موکل خود بیان نموده و سوالات و ابهامات وی را برطرف سازد. همچنین وکیل پایه یک دادگستری نباید وعده های واهی برای پیروزی موکل را به وی بدهد.


- وکیل پایه یک دادگستری برای رفع مشکل پرونده، نباید به یک راه بسنده کرده و راه های مختلفی را پیش روی خود قرار دهد.


- و مهم تر از همه اینکه وکیل پایه یک باید از قدرت بیان خوبی برخوردار بوده و قلمی نافذ و گیرا داشته باشد. 


وکیل پایه یک دادگستری در حوزه ی کار


 وکیل پایه یک دادگستری در دعاوی کار باید به قوانین مربوط به حوزه کار و نیز  دعاوی بین کارگر و کارفرما، تسلط کافی داشته باشد  و بتواند اختلافات احتمالی در این زمینه را حل و فصل نماید.

 وی همچنین قادر خواهد بود قرارداد کاری بین کارگر و کارفرما را بر طبق اصول و مفاهیم حقوقی و اسلامی تنظیم نماید. 


وکیل پایه یک دادگستری برای پرونده های مالیاتی


دانشجویانی که در رشته ی حقوق فارغ التحصیل می شوند به عنوان وکیل مالیاتی نیز شناخته می شوند و در صورت گرفتن تخصص، خواهند توانست تحت عنوان وکیل پایه یک دادگستری فعالیت نمایند. البته دانش آموختگان رشته ی حسابداری نیز تحت عنوان وکیل مالیاتی می توانند به فعالیت در جامعه بپردازند.

 وکیل مالیاتی باید در زمینه ی مالی و حسابداری،  تخصص ویژه داشته و تجربه ی کافی در حقوق و قوانین مربوط به مالیات را دارا باشد. وی همچنین باید تجربه ی لازم را برای حل دعای مالیاتی داشته باشد. 


وکیل دادگستری برای جرائم فضای مجازی


همانطور که از عنوان وکیل فضای مجازی استنباط می شود چنین وکلایی در زمینه ی فضای مجازی همچون اینستاگرام، تلگرام، واتس اپ، یوتیوب و به طور کلی در مورد جرایم اینترنتی و سایبری فعالیت می کنند. 

هر شخصی ممکن است در حوزه ی دعاوی اینترنتی، از دیگران شکایت داشته باشد که در این صورت باید به وکیل پایه یک دادگستری برای جرائم فضای مجازی مراجعه نماید. 

در جامعه ی کنونی ما وقوع جرم با اینترنت و یا تلفن، ممکن است به کرات اتفاق بیفتد. البته جرائمی نیز مانند استفاده از پهنای باند در سطوح بین المللی و دستری هایی نیز که غیر مجاز می باشند ممکن است در جامعه رخ دهد که در اینصورت وکیل حوزه ی جرائم فضای مجازی می تواند به حل و فصل دعاوی موجود و شکایت های افراد و شرکت ها و سازمان ها و ... رسیدگی نماید.

به عبارت ساده تر به وکلایی که در این زمینه ها تخصص دارند وکلای جرائم اینترنتی می گویند.


وکیل دعاوی خانواده


 همانطور که از این عنوان پیداست وکیل خانواده، در زمینه ی امور خانوادگی تجربه و مهارت داشته و دعاوی خانوادگی را به سرانجام می  رساند . این دعاوی ممکن است در رابطه با روابط خانوادگی مثل طلاق، نفقه، مهریه و ... باشد.


 مشاوره حقوقی آنلاین و وکیل خانواده به صورت تخصصی به حل دعاوی خانوادگی می پردازد.


 


وکیل پایه یک دادگستری در تهران


شما در شهر تهران خواهید توانست از خدمات بهترین وکلا برای مشکلات حقوقی خود استفاده نمایید. این وکلا تجربه و تخصص کافی برای حل پرونده های حقوقی را دارند و شما برای یافتن وکیل خبره و کار آزموده مشکل خاصی نخواهید داشت .

 برای این منظور و یافتن وکیل خوب، خواهید توانست به تیم و سایت ما مراجعه نموده و لیست کاملی از وکلای مجرب را برای انجام پرونده های حقوقی خود در اختیار بگیرید. بهترین وکیل پایه یک دادگستری در تهران باید این شرایط را داشته باشد:

-تجربه و تسلط کامل در کار


-داشتن دانش حقوقی تخصصی 


-ساختار سازمانی و اداره  ای مناسب برای ارائه ی خدمات حقوقی


-داشتن صداقت و رازداری و امانت داری


  شفافیت در انجام فرایندهای حقوقی


-فعالیت در قالب گروه حقوقی


- توانایی لازم برای متقاعد کردن دیگران


- توانایی ایجاد ارتباط با مخاطبین پرونده


-کارایی و توانایی استدلال نمودن


وکیل پایه یک دادگستری در سعادت آباد


شما خواهید توانست در سعادت آباد بهترین وکلای پایه یک دادگستری را پیدا کنید. این وکلا در کار خود بسیار خبره بوده و مشکلات حقوقی و قضایی شما را به راحتی حل می کنند.

 شما خواهید توانست در اینترنت و فضای مجازی لیست کاملی از این وکلا به همراه آدرس و شماره تماس آنها را پیدا کنید. بدیهی است که ویژگی بهترین وکلای پایه یک در سعادت آباد نیز همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم عبارتند از:

-توانایی لازم و کافی جهت متقاعد کردن دیگران


- شنونده ی خوب بودن


- نظم وانضباط و دقت کافی در حل دعاوی حقوقی


- صداقت


- مسئولیت پذیری


انتخاب وکیل آنلاین در سعادت آباد این مزیت را دارد که در هزینه ی رفت و آمد و نیز وقت گرانبهای شما صرفه جویی مناسبی به عمل می آید و لازم نیست به نقاط دیگر تهران بروید.


وکیل پایه یک دادگستری در اسلام شهر


 برای پی گیری پرونده ی خود در باره هر موضوعی باید وکلای ماهر و متبحر را پیدا کرده و به قول معروف کار را به کاردان بسپارید. اسلام شهر نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما خواهید توانست بهترین وکلای پایه یک دادگستری را در اسلام شهر پیدا کنید. انتخاب وکیل در اسلام شهر، باعث می گردد که در وقت و هزینه ی شما کاهش قابل قبولی صورت پذیرد. بهترین وکیل پایه یک در اسلام شهر باید حرفه ای و با تجربه بوده و در زمینه های مختلفی از جمله حقوقی، کیفری، خانواده ، فضای مجازی ، ملکی و سایر حوزه ها تخصص و مهارت کافی را داشته باشد.


نتیجه


در مقاله ای که مطالعه فرمودید عنوان کردیم که وکیل پایه یک دادگستری، به عنوان بالاترین مقام حوزه ی وکالت شناخته می گردد که پروانه ی وکالت داشته و می تواند به صورتی کاملا رسمی و قانونی در حوزه ی کاری خود به افرادی که به وکیل پایه یک نیاز دارند یاری بخشد.

وکلای پایه یک دادگستری در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند از جمله دعاوی ملکی، خانواده، حقوقی و کیفری، جرائم سایبری و ...

در کشور پهناور ما یعنی جمهوری اسلامی ایران و در شهرهای  بزرگ و کوچک، وکلای متبحر و کار آزموده ای به فعالیت مشغول هستند که البته همه ی آنان تحصیلات عالیه و همچنین آزمون های لازم را پشت سر گذاشته و از این آزمون ها سربلند بیرون آمده اند.

 وکیل پایه یک، باید تجربه و تخصص کافی داشته و راز دار و امانت دار خوبی برای موکلین خود باشد. 

وی باید  از قدرت بیان و تحکم خوبی برخوردار بوده و توانایی تنظیم و نوشتن قراردادها و دیگر موارد حقوقی را برای موکلین خود داشته باشد. 

وکالت از معتبرترین و شناخته شده ترین مشاغل در سطح دنیا است و در تمامی کشورها شغل وکالت از اعتبار و اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. 

البته ذکر این نکته لازم است که  سرانه ی وکیل در ایران کمتر از سایر کشورهاست که امیدواریم در سال های نه چندان دور این نقیصه برطرف گردد .

برای وکلای محترم، تنوع کار، بسیار بالا بوده و وکلا خواهند توانست در زمینه های مختلفی به فعالیت بپردازند؛ اما ارجحیت بر این است که هر وکیل فقط در یک رشته به فعالیت بپردازد تا کارایی و خروجی کار بهتر باشد؛ 


به عنوان مثال وکیل خانواده یا وکیل سایبری و فضای مجازی ویا وکیل دعاوی کیفری و... امیدواریم در مقاله ی پیش رو از اطلاعاتی که در مورد وکلای درجه یک دادگستری به شما دادیم بهره ی وافی را برده باشید و اطلاعاتی بر دانش شما افزوده گردد. ما را در این سری مقالات و در تیم وکلا دنبال بفرمایید تا در زمینه  های دیگر موضوعات حقوقی و قضایی، اطلاعات جالب توجهی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.


دریافت مشاوره از تیم وکلا در خصوص وکیل پایه یک دادگستری 


ممکن است شما برای پیدا کرن وکلای پایه یک در تهران، دچار سردرگمی و ابهاماتی باشید و نیاز به مشاوره و گفت و گو با فرد یا افراد کاربلدی را احساس کنید.

 یک تیم حرفه  ای در این مورد می تواند به شما کمک نموده و با دادن مشاوره های لازم شما را در پیدا کردن وکیل پایه یک در هر حوزه ای یاری بخشد.

 تیم وکلای کارپردازن از تیم های قوی، در زمینه ی امور حقوقی وقضایی بوده و اعضای آن از تجربه و تحصیلات کافی در این امور برخورار می باشند. 

شما خواهید توانست با خیالی آسوده به تیم وکلای کارپردازان در تهران مراجعه نموده وبهترین خدمات و مشاوره ها را دریافت  نمایید.

 تیم وکلای کارپردازان، راهگشای شما در انجام کلیه ی امور حقوقی و قضایی بوده و شما در مورد حل و فصل پرونده  های خود احساس نگرانی نخواهید داشت.

تیم وکلای کارپردازان به عنوان مرجعی مناسب جهت حل مشکلات حقوقی، راهگشای خوبی برای شما خواهد بود.


Powered by Froala Editor

از اینجا دیدگاه تان را به اشتراک بگذارید




دیدگاهتون رو راجع به این مطلب منتشر کنید

جهت شرکت در قرعه کشی لطفا شماره تلفن خود را وارد کنید

نیاز به مشاوره با وکیل زبده دارم

فقط سوال دارم، مشاوره نمیخواهم